Размер шрифта: A AA Изображения Выключить Включить Цвет сайта Ц Ц Ц Х
Четверг, 25.04.2024, 07:19
МОУ Лицей с.Хлевное
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
ВКЛЮЧИТЬ ВЕРСИЮ ДЛЯ СЛАБОВИДЯЩИХ
Категории каталога
Информатика [12]
Методические материалы по информатике
Начальная школа [10]
Конспекты уроков, мероприятий ...
География [5]
Конспекты уроков, презентации ...
Русский язык и литература [3]
Конспекты уроков, презентации ...
Математика [4]
Методические разработки учителей математики
Иностранные языки [3]
Методические разработки учителей английского и немецкого языка.
Технология [3]
Разработки учебно-методических материалов по технологии.
Наш опрос
Оцените сайт
Всего ответов: 697
Главная » Файлы » Методическая копилка » Иностранные языки

Урок домашнего чтения в 5 классе на тему: "Alice in Wonderland"
[ Скачать с сервера (5.16 Mb) ] 19.01.2012, 11:52
Открытый урок
домашнего чтения в 5 классе на тему:
"Alice in Wonderland”
Цели урока:
Развивающие – развитие способности к распределению внимания, к догадке на основе аналогии с родным языком, развитие способности к сравнению и сопоставлению речевых единиц в родном и английском языках, формирование способности к избирательности восприятия (поиск конкретной информации в тексте), развитие способностей к логическому изложению содержания;
Воспитательные – воспитание таких качеств характера как доброта, любознательность, вежливость;
Учебная – развитие умения читать с целью извлечения конкретной и скрытой информации в  тексте
 
Ход урока
I.    Приветствие. Знакомство с целями урока.
T: Hello,  boys and girls! Glad to see you. Let’s begin our lesson with the riddle.  
Загадка: It is my friend. It teaches me. It makes me think.  It  makes me laugh and cry. It shows me the world. What’s this?
Ps: a book.
T: Look! That’s my friend. It’s a book. Read a poem about it.

 
Look
in a book
and you will find
sense and nonsense
of every kind.

Look
in a book
and you will know
all the things
that can help you grow.

Look
 in a book
and you will see
words
and magic
and mystery.
 
 I’ve brought you a mysterious  book. It’s "Alice in Wonderland”. Who has read the book in Russian? Do you know who wrote this novel?
II.    Сообщение ученика о писателе и истории рождения этого произведения.
Pupil:
About the book
Alice's Adventures in Wonderland is an 1865 novel written by English author Charles Lutwidge Dodgson under the pseudonym Lewis Carroll.
It tells the story of a girl named Alice who falls down a rabbit hole into a fantasy world full of unusual creatures.
The tale is popular with adults and children. It is one of the best examples of the literary nonsense genre.
History of the book.
On 4 July 1862 Charles Dodgson and Robinson Duckworth rowed in a boat up the River Thames with three young girls: Lorina, Alice, and Edith. The three girls were the daughters of Henry George Liddell, headmaster of Westminster School. During the journey Dodgson told the girls a story about a little girl named Alice who goes looking for an adventure. The girls loved it, and Alice Liddell asked Dodgson to write it down for her.


III.    Проверка понимания прочитанного
 
1.    Choose the right variant
1)    Who wrote  "Alice in Wonderland”?
a.    Jack London
b.    Mark Twain
c.    Charles Lutwidge Dodgson
2)    The author’s pseudonym was
a.    Lewis Carol
b.    Mark Twain
c.    James Hadly Chase
3)    The novel was written in
a.    1862
b.    1865
c.    1912
 

IV.    Обсуждение героев  романа.
Teacher: I think you saw the animation film someday. Do you know who the main characters are?
Look at the screen.
Ролик -  мультфильм
Guess the heroes of the book.  
(презентация главных героев)

V.    Обсуждение первой главы.
Teacher:  And now it’s time to discuss chapter one.
2.    Say who:
1)    was sitting on the grass by her sister.
2)    was reading a book.
3)    ran past Alice.

3.    Say true, false or I don’t know.
1)    There were no pictures in the book Alice’s sister was reading.
2)    Alice liked that book very much.
3)    Alice dropped the jar when she saw that there was no marmalade in it.
4)    Dinah (Alice’s cat) was three years old.

4.    Put the sentences in the right order.
1)    It was very dark there and at first she could see nothing.
2)    Alice started after the Rabbit.
3)    Alice was sitting on the grass by her sister.
4)    She followed the Rabbit and jumped into the rabbit-hole.
5)    Suddenly a white Rabbit ran past her.

5.    Answer the questions.
1)    Whom did Alice see when she was sitting on the grass?
2)    Could the Rabbit talk?
3)    What could Alice see on the walls of the hole?
4)    What did she take from one of the shelves?
5)    Was there any marmalade in the jar?
6)    What did Alice do when the fall was over?
Физкультминутка
6.    Complete the sentences (work in pairs)

1)    "What’s the ______________of a book without pictures in it?”
2)    It was very dark and Alice could see _____________.
3)    There was no ______ in the jar.
4)    "It will be so funny to see the people on the other  _________of the earth.
5)    Soon the Rabbit was out of ________.

7.    Put the verbs in brackets into the correct tense form.
1)    Suddenly a white Rabbit with pink eyes (run) past Alice.
2)    The Rabbit (take) a watch out of its pocket and (look) at it.
3)    Alice (think) it  (be) very funny and (start) after the Rabbit.
4)    She (jump) into the rabbit –hole and (begin) to fall down.
5)    Alice (try) to look down and see what there  (be) in the hole.
6)    It (be) too dark and she (can) see nothing.

8.    Музыкальный фрагмент
 Find and read aloud a passage from the text which matches to the music.

9.    Explain why:
1)    Alice didn’t like the book her sister was reading.
2)    Alice ran after the Rabbit.

10.    Prove that:
1)    The White Rabbit was a very unusual rabbit.
2)    Alice loved her cat.
3)    Alice was polite.
4)    Alice was curious.
5)    Alice doesn’t like reading.

11.    Подберите фразы из текста, иллюстрирующие картинки
 
1)    Алиса и сестра
2)    Алиса в цветах
3)    Кролик (без часов)
4)    Кролик с часами
5)    Алиса у норы
6)    Алиса летит по норе
7)    Алиса в норе
8)    Кролик в норе
9)    Алиса в коридоре
 

12.    Пересказ
T: Now it’s time to retell the story you read.
VI.    Подведение итого урока. Рефлексия. Домашнее задание.

Категория: Иностранные языки | Добавил: liceum-hlevnoe
Просмотров: 4821 | Загрузок: 270 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
ВКЛЮЧИТЬ ВЕРСИЮ ДЛЯ СЛАБОВИДЯЩИХ
Министерство образования РФ

Федеральный портал

Единое окно доступа к образовательным ресурсам

единая коллекция цифровых образовательных ресурсов



Библиотека МОУ лицей с.Хлевное

Всем, кто учится
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024Хостинг от uCoz